Ta kommandot

En fördel med att växa upp är att man slutar bry sig om vad andra tycker och utgår istället från sig själv vilket man alltid borde göra. Till exempel när man träffade en kille så hade man kanske alltid i tankarna:
Undrar om han gillar mig?
Kommer han att ringa igen?
Hoppas att han frågar att vi ska hitta på något ikväll.
Hur ska jag vara för att han ska gilla mig?
Såhär kunde jag tänka men idag är rollerna ombytta för mig:
Gillar jag honom?
Har jag lust att ringa honom igen?
Vill jag hitta på något med honom ikväll?
Hur ska han vara för att jag ska falla för honom?

Tänk om alla hade den här senaste inställningen jämt? Tyvärr så är det inte enbart ungdomar som tänker såhär utan även många äldre tänker exakt likadant. Alla skulle nog må bättre om man utgick från sig själv! Det handlar sällan om ålder, det handlar om personlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0