Saker ni inte visste om mig!

Jag ÄLSKAR bananer! Går nog inte att beskriva min kärlek till bananas!! <3

Har inte pluggat matte sen jag började gymnasiet, alltså är jag extremt dålig på matte just nu. Får grov panik inför matte prov och allt, gör nästan inte rätt någon stans förutom på geometrin som jag älskar! Får bara go with the flow typ.

 Svag för små söta bebisar med jätte stora kinder och ögon!!! Typ dör så fort jag ser en bild haha..  GOSSIIII!

Vi de få tillfällen jag berättar ett skämt så kan jag aldrig berätta ett helt skämt innan jag brister ut i skratt efter andra meningen. "Typ det va såhär Hahahaha..." Så sitter jag och dör av skratt för mig själv medans folk ba "eh ok retard :))"

Jag är så himla ofokuserad på skolan så det inte är sant!! Tycker nästan att ALLTING är kul ex. När vi kollar på ett klipp så fokuserar jag på det roliga som kan vara när någon gör ett roligt ansikte eller beter sig jätte konstigt så kan jag sitta och små skratta för mig själv. Får alltid upp extrema scenarios i huvudet haha.. Min fantasi är lite crazy! Så det blir fett pinsamt när läraren frågar mig om det viktiga i klippet som jag egentligen skulle fokusera på..

Är beroende av läppstift, läppbalsam, läppglans - allt som jag med läppar att göra! Klarar inte av en dag när jag inte har något utav det på läpparna, får verkligen panik och det känns som att sminket inte är helt 100% klart. Favoriten är just nu Carmex cherry.

.


Breakfast


Äntligen helg, sååå som jag längtat! Idag ska jag hem till min syster och ha en mys kväll, va så länge sen vi umgicks på riktigt så ska bli super kul att få träffa henne och hennes lilla familj! Skulle egentligen plugga och ta tag i skolarbeten men myskväll hiss in syster låter så mycket bättre! Föredrar ju allting före skolan.. Vad hände med att prioritera rätt egentligen?? Får trycka in plugget någon annan stans istället när jag orkar!

Annars då? Jo min vecka har varit väldigt bra faktiskt! Överlevde skolan, fick umgås med de underbaraste personerna, dansen började igen och skämmde bort mig tillsammans med tjejerna igen haha.. Händer alltid något! 
I fredags var det Highschool musical marathon hos Bea! Vi år super god mat som alltid, denna gången försökte vi köra lite nyttigare med fruktsallad, brända banan chips och allt istället för godis! Super gott!! Igår va det mest en chill dag, va ganska trött så kollade på baby daddy och pretty little liars resten av dagen och käkade ännu mer frukt, älskar frukt, antagligen det bäste och godaste som finns!

Nu ska jag käka klart min frukost och fixa mig lite. Ha en trevlig dag puss hej!

Tankar kring framtiden

Idag på svenskan fick vi en uppgift där vi skulle skriva en uppsats om valfritt ämne. Jag valde att skriva om mina tankar kring framtiden då jag inte vet vad jag vill utan bara vad jag tycker och tänker. Så därför tänkte jag också skriva ett liknande inlägg här bara för att liksom!

När det gäller min framtid så har jag ingen aning om vad jag vill bli, vad jag drömmer och längtar efter eller vart jag vill resa. Jag har inga planer.
Men när jag börjar fundera över vad jag ska skriva om i denna uppsatsen kring min framtid börjar jag direkt tänka på mina möjligheter till jobb, hur kommer arbetsmarknaden se ut när jag kommer ut från skolan, kommer jag få en fast tjänst? Kommer min lön vara tillfredställande? osv. Mina tankar börjar alltså direkt kretsa kring frågor om trygghet, hur jag ska lyckas trygga min grundtrygghet så att säga. Jag är rädd för att inte ha goda möjligheter till att kunna försörja mig själv på min lön och leva ett gott liv. Det är trots allt därför jag går i skolan och vill studera vidare, jag vill trygga min framtid och tja, kanske ge mig någon typ av garanti för att jag kommer att klara mig ekonomiskt.

När jag tänker på min framtid börjar jag också fundera över vart jag kommer att bo, hur jag kommer att bo och med vem. Kommer vi vara lyckliga? Är det fred i vårt samhälle när jag kommer ut från skolan, så att jag har möjlighet att leva ett fredligt liv eller finns det en risk att eventuella politiska konflikter leder till att jag inte får alla möjligheter till att leva mitt liv såsom jag vill leva det? Än en gång baserar mina frågeställningar sig kring trygghet. Jag är kanske något av en trygghetsnarkoman och när jag tänker på framtiden så kan jag aldrig veta hur världen kommer att se ut och vilka faktorer som kan gynna eller rasera min trygghet, och det i sig själv bidrar till ett visst ökat behov av trygghet, osäkerheten föder alltså min trygghetsnarkomani.

Jag funderar också över hur stora möjligheter jag själv har att påverka min framtid, vilka möjligheter har jag att påverka faktorerna som kan grumla mina möjligheter och jag undrar också över om jag överhuvudtaget har någon egentlig möjlighet till att påverka, eller om det så kallat ödet har min framtid i sin osynliga hand. Framtiden är alltså en stor osäkerhet främst för att det inte går att spå vad som kommer att hända, vad jag kommer att göra och hur världen kommer att se ut. 
När jag tänker på framtiden så är jag ändå inte pessimistisk för möjligheterna är lika stora som riskerna, kanske något större till och med (möjligheterna). Inte är jag någon negativ person bara för att jag nu råkar vara en aning orolig och osäker, men jag tycker inte att vi ska vara alltför naiva. Framtiden tycker jag måste tämjas, vi måste skapa den själv och slå emot de bakåtsträvande faktorerna som kan grumla våra möjligheter till personlig utveckling. Vi har rätten till att själva få leva våra liv på ett sådant sätt som vi vill leva det på. Ingen konflikt i världen ska få förstöra mitt liv, ingen politikers misstag ska få sända ut mig i ett krig och inte heller vill jag låta min trygghetsnarkomani bromsa mig till att ge mig in i något som kan verka osäkert. Att våga är att förlora fotfästet för en stund, men att aldrig våga är att förlora sig själv.

Det är alltså mina tankar kring framtiden. Det är så svårt att ge ett entydigt svar, mitt svar kanske varierar från dag till dag osv. Men i stora drag så är jag lite orolig över hur mitt liv kommer att bli och vilka möjligheter jag har till att leva. Men jag låter inte min oro ta över, även om det kan vara plågsamt att ha ångest måste jag alltid våga göra osäkra saker, jag måste alltså trotsa min ångest och min oro helt enkelt, visa ångesten långfingret. Det lugnar mig, för jag vet att jag är stark och att jag således kommer kunna tackla framtiden vad den än kommer med.   

Last summer



Jag är så sjukt trött på den kalla gråa vintern och längtar så sjukt mycket till den varma, glada, svenska sommaren och våren. Hittade dessa bilderna från förra sommaren och våren som har funnits på denna bloggen tidigare innan jag rensade allt. Detta fick mig bara att längta ännu mer haha..
Första skolveckan är avklarad! Har verkligen saknat vissa saker som världens härligaste tjejer och alla snygga boys! Ärligt talat så längtade jag sönder till skolan innan den började just för dom! Dock har det varit en väldigt stressad vecka på grund av redovisningar och prov. FÖRSTA VECKAN... Va hemskt men gick nog helt okej! Förvånad över allt jag hunnit med. Blev också verkligen överraskad av resultatet jag fick i historia! 
Avslutade sedan skolveckan på espresso house med alla finaste. Så mysigt! Blev några timmar där fullt med skratt, snack och mumsig fika och va så överlycklig för just dom timmarna med dom, behövdes verkligen! 
Nu sliter jag med en förberedelse för en svenska uppsats, vet precis hur jag ska skriva och vad jag ska skriva om men frågan är om jag kommer lyckas få ner allt på pappret när det väl gäller..

Ta kommandot

En fördel med att växa upp är att man slutar bry sig om vad andra tycker och utgår istället från sig själv vilket man alltid borde göra. Till exempel när man träffade en kille så hade man kanske alltid i tankarna:
Undrar om han gillar mig?
Kommer han att ringa igen?
Hoppas att han frågar att vi ska hitta på något ikväll.
Hur ska jag vara för att han ska gilla mig?
Såhär kunde jag tänka men idag är rollerna ombytta för mig:
Gillar jag honom?
Har jag lust att ringa honom igen?
Vill jag hitta på något med honom ikväll?
Hur ska han vara för att jag ska falla för honom?

Tänk om alla hade den här senaste inställningen jämt? Tyvärr så är det inte enbart ungdomar som tänker såhär utan även många äldre tänker exakt likadant. Alla skulle nog må bättre om man utgick från sig själv! Det handlar sällan om ålder, det handlar om personlighet.

"Peace of mind comes from within"


Nu: dags för massa Gossip girl avsnitt, natur godis och cozy christmas te!

Yesterday

Igår drog jag och hela familjen till Väla! Har längtat ihjäl mig till att få åka dit, va så kul! Haha enda anledningen till att jag vill till väla eller göteborg är för Zara, min favorit butik! Spenderar alltid halva dagen  där inne, kan gå hur länge som helst! Oftast så bryr jag mig inte ens om att gå i några andra butiker utan det blir mest Zara, naked juice bar och Yogiboost. Hur somhelst så blev det ett par skor och två toppar där inne, super nöjd!
På eftermiddagen gick jag hem till min andra halva, lilla Piggy ( Elin )!!!! Saknat henne mer än massor! Va så kul att se henne! Haha älskar våra små moments.. 
Så ja, allt va super! nu är jag dock väldigt trött så ska bara gosa ner mig i sängen, Xo

Memories



Ett annat nyårs löfte va att skapa massa minnen och samtidigt komma ihåg dom. Det va då jag kom på blogg iden men eftersom jag inte vill vara föööör privat, alltså känslor, jobbiga saker och sånt, och är för lat för att skriva dagbok så gjorde jag den här lilla burken och den tänker jag fylla med en massa massa massa minnen och massa annat! Ska hålla mina löften i år!

Happy new year!

Maten var ju kanon! Efterrätten va såklart favoriten ;)
 
En fin gruppbild på hela gänget, haha blir så glad av denna! Diggar min svarta mustach!
 
Tror detta va den enda bilden där alla såg helt normala ut utan grimaser och peace tecken!
 
Haha detta är nog favoritbilden! Beskriver hela kvällen!
 
Galet men mysigt! Vi hade ett gulligt moment med tomteblossen
 
Gladare kunde man inte va!
Här va några få bilder från den helt underbara kvällen, blev ca 150 bilder men dessa är nog favoriterna + några fler som va riktigt galna, för galna.. vissa saker bör hållas hemligt! 
 
 

New year´s eve!

Bild från nyår. //  Jag va så brutalt taggad till nyår!! hade längtat i flera veckor! Skulle äntligen få göra en perfekt avslutning av 2013 med mina nya älskade vänner som jag lärt känna nu under tiden på gymnasiet och samtidigt inviga 2014 men världens ballaste tjejer! Dock saknade jag vissa men annars var det helt awesome och super mysigt!
Själva dagen var lite kaos, det ena efter det andra funkade inte och sen spilldes min klänning ner en halvtimme innan jag skulle mot kvibille (suck) där allt skulle avslutas och invigas men när jag väl kom till Kvibille så blev allt bäst! Maten var super god, stämningen kunde nog inte bli bättre och personerna var helt underbara så det kunde som sagt inte vara bättre! Efterrätten..asså my god, va bland det godaste jag ätit! Det va någon creme brulee, måste lära mig att göra sånt så jag kan äta massor! hehe.. 
Ju senare det blev desto knasigare blev vi! En del random saker skedde, typ springa in på andras tomtar och krama deras uppblåsbara snögubbar när det är folk omkring oss och sen springa där från..haha att dom ens kom på iden! Sen när det äntligen blev 2014 så floppade vi ur lite extra och allt blev helt crazy! Man började ju undra vad grannarna trodde om oss..men vi va höga på livet så love it or leave it! Det här året kommer bli bäst!!
 

2014

Det har precis blivit ett nytt år som kommer bli fullt av nya händelser, känslor, personer och en massa nya minnen som kommer att skapas med älskade vänner och min underbara familj. Allt kan hända!
Innan tolv slaget så gjorde jag några nya nyårslöften trots att jag först bestämt mig för att bara ta en dag i taget, och ett utav dom var att göra mer utav de saker som jag älskar och mår bra av. Därför tänker jag börja pilla på den här bloggen IGEN för att jag brukade älska att skriva om massa minnen och sen läsa om dem själv ett tag senare även om det inte alltid va bra minnen. Man kan lära sig massor utav det! Sen också att hålla på lite med fotograferingen här på bloggen med som jag totalt glömt bort! Så ja.. är helt enkelt tillbaka ännu en gång haha.. XO

RSS 2.0