BM

 
Jag har varit lite smått orolig för mitt hår den senaste tiden (mitt hår betyder ju allt för mig..) då det har blivit väldigt stripigt, torrt och livlöst. Jag kände mig väldigt dum som ororar mig så mycket för mitt hår hela tiden men gick till en frisör och hon rekomenderade att jag skulle testa balsammetoden och köpa hem lite vitaminer. So I did! Nu jäklar kör jag igång med balsammetoden, inga silikoner, sulfater, mineral oljor eller alcoholer! Balsammetoden innebär att man istället för att använda schampo till att tvätta håret med går över till att endast använda godkända balsam. Nackdelenär dock att det kommer ta väldigt lång tid att tvätta håret jämfört med innan.
Jag har inhandlat allt jag behöver nu och har läst på en massa på internet om godkända produkter. Jag kunde inte bestämma mig vilka produkter jag skulle köra på då det är rätt olika från person till person men bestämde mig tillslut för att mitt "tvättbalsam" fick bli en stor flaska från coopxtra som många rekomenderar och sen som vårdande balsam fick det bli tre olika då jag inte kunde bestämma mig, en från Garnier respons och två från rainsforest moisture collectionen från body shop. Har packat undan alla värmeverktyg, vill ha ett friskt och välvårdat hår utan massa konstiga ämnen i! Blir alltid så engagerad när jag börjar på något nytt, får bara hoppas att detta är något för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0